من أنا

مجرد تعبير عن رأى امرأة متمرده دائما على الواقع .. تعبير عن فكرى .. إحساسي .. مشاعرى .. باختصار هذه الكلمات تختصرنى أنا.. هبه العسلى

الأربعاء، 15 يونيو 2011

سوبرجاسوس ..اوعى وشك !!

1- تفجير خط الغاز في سيناء
2- التخطيط للوقيعه بين الجيش والشعب
3- التسبب في أحداث أمبابه
4- تأجيج الفتنة الطائفية  فى قرية صول بحلوان، 

5- اشتباكات إمبابة
6- وشهد اعتصام الأقباط المحتجين على الأوضاع فى ماسبيرو
7-  تشجيع المواطنين على الخروج على أحكام الشريعة القانونية والتصعيد ضد القوات المسلحة
.8-وضع تصور كامل عبر خرائط وكاميرات وشبكات رصد ومجموعات عمل لتفجير خط الغاز المصرى لإسرائيل بمنطقة العريش، لوضع مصر فى موقف محرج أمام الرأى العام الدولى، وإلزامها بدفع تعويضات كبيرة من جراء ذلك
9- حادث الأزبكية 

طبعا أنا مش بعرض عليكم مخططى الاجرامى اللى ناوية اعمل بية انقلاب على الجيش لاقدر الله.. انا بستعرض معاكم بعض المهام التى قام بها السوبر جاسوس ايلان  فى بلدنا المستهدفة من العالم كله (طبعا كلنا اتاكدنا من دة بعد اعترافات تامر بتاع غمرة .. اوعوا تنسوا )


مهو الواحد بيفكر كدة .. هواحنا شعب اهبل مثلا عايز حد يمسحلو الرياله (قرفتكوا لامؤاخذة ).. لمانكتشف فجاة ان السوبر ايلان عمل كل دة واخترق الأمن القومى لمصر واتصور فى كل حتة ,, ومع الناس كلها لدرجة انه حتى الغلبانه (اللى هى انا يعنى ) كنت خايفة أصحى ألاقى صورة ليا جمب السوبر جاسوس فى الجرايد يقوم  أبويا رامينى برة البيت طبعا بتهمه العماله والجاسوسية (دة لو مطخنيش رصاصه وخلص نفسه) 
بالمناسبة .. قالكوش حد  فين باقى الجواسيس .. ياجماعه علشان كل واحد بس يبقى محضر نفسة لصورة كدة ولا كدة ..مهو الراجل اهو طلع متصور مع  مصر كلها و كمان متظاهر معانا فالتحرير .. ومش بعيد يطلعولنا بفيديو والسوبر واقف يهتف  الشعب يريد اسقاط النظام ..قوم اية ياولاد .. يقولولنا   بااااااااااس ..اهو جواسيس  اسرائيل كانت بتحرض الشعب عالنظام .. استمرار لمسلسل العبط والتهييس الشعبي واحنا نردد وراهم على طول عظمة على عظمة ياست .. اسرائيل .. المساند الأقوى والأعظم للمخلوع .. اسرائيل التى كانت أشد ايامها سوادا ..يوم هدمنا عرش عميلهم ..اسرئيل كانت بتحرضنا عالثورة يارجاله ..قامت بعتتلنا محارب من محاربي الأساطير متخفى فى شخصية سوبر مان علشان يعمل كل دة فينا ويدينا على قفانا وباعتالنا معاه صورته بالميري ..علشان تقول اهو كدبتش انا عليكم فى حاجة الراجل جاى بصورة تقول للأعمى أنا جاسوس ياض .. 
وفى النهاية أتقدم بأسفى الشديد لشبكات الجاسوسية والمخابرات على مستوى العالم لأنفى عنا تهمه السب والقذف العلنى .. وأوضح لهم ان هذة لم تكن سوى حلقة من حلقات يوميات سوبر مان فى مصر .. وانتظرونا قريبا فى عروض جديدة و حصرية للجاسوس الايرانى واليابانى والكورى و ....


وفى الآخر .. كانت معكم مراسلتكم  هبه من برنامج الكاميرا الخفية البرنامج الأوحد والأكثر شهرة فى مصر ..


تحب نذيع ؟؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق